مشتریان
مخاطبان اصلي مركز رشد واحدهای فناور دزفول، شامل شرکت هایی که توسط اعضای هیئت علمی و یا دانشجویان دانشگاه های استان تأسیس می شوند، می باشد. همچنین اعضاي هيئت علمي دانشگاه ها و مراكز تحقيقاتي، دانشجويان و فارغ التحصيلان، مديران شناخته شده صنايع و صاحبان ايده نيز از مخاطبان مركز رشد مي باشند.
پيش بيني جذب مخاطبان مركز رشد با توجه به واقعيت هاي زير صورت مي گيرد:
- تعداد اندك متوليان حمايت از بخش خصوصي در حوزه فناوري.
- هزينه بالاي فعاليت در زمينه فناوري های جدید به نحوي كه هسته هاي جديد و حتي شركت هاي نوپا قادر به تأمين كل هزينه هاي آن نيستند.
- نو بودن بحث تجاری سازی تحقیقات در كشور.
- ريسك بالاي توليد محصولات فناوري از لحاظ قابليت نفوذ در بازار و رقابت با محصولات مشابه.
- ريسك بالاي ايجاد شركت و ادامه فعاليت در زمينه فناوري های نو به جهت کمبود تجربه هاي مشابه در كشور و بخصوص منطقه.
- فاصله نسبتا زياد بین تحقق ايده هاي جديد تا ورود به بازار تجاري در حوزه های مختلف فناوري.
- عدم وجود داده هاي آماري دقيق و كافي در خصوص محصولات فناوري جهت برنامه ريزي توليد و فعاليت هاي تجاري.
- ميانگين سني جوان محققين و فناوران شاغل در زمينه فناوري.
- محرمانه نگه داشته شدن اطلاعات و روش هاي توليد محصولات فناوري توسط دارندگان فناوري.
- نياز به تخصص هاي ويژه جهت فعاليت در زمينه فناوري.
- نياز نسبي به تجهيزات پيچيده جهت توليد محصولات فناوري.
- كمبود نسبي ناشي از تحريم ورود تجهيزات پيشرفته و فناوري هاي نو به كشور.
- امكان توليد محصولات كم حجم با ارزش افزوده بالا در مقياس آزمايشگاهي در بعضی از حوزه های فناوري.
- جذاب بودن فعاليت در زمينه های فناوري براي افراد داراي تخصص هاي متفاوت در سطوح گوناگون در حوزه هاي مرتبط و يا غيرمرتبط با فناوري.
- زمان گير بودن آزمايش هاي معتبرسازي روش ها و محصولات توليد شده در فرايندهاي فناوري.
- لزوم دارا بودن تخصص هاي مرتبط جهت كار در آزمايشگاه هاي مختلف، دارا بودن روحيه همكاري و هماهنگي با گروه، نظم و انضباط و آگاهي از روش هاي ايمني در هنگام كار.